Bine ai venit, Musafir
Trebuie să vă înregistraţi înainte să scrieţi mesaje pe acest site.

Nume utilizator
  

Parolă
  





Caută în forumuri

(Căutare avansată)

Statisticile forumului
» Membri: 53
» Ultimul membru: lalabetInhem
» Subiectele forumului: 22
» Mesajele forumului: 30

Toate statisticile

Utilizatori conectaţi
În acest moment sunt 3 utilizatori conectaţi.
» 0 membru(i) | 3 Musafir(i)

Ultimele subiecte
290 milioane de lei sprij...
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
07-25-2025, 06:31
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 20
Apel proiecte
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
05-13-2025, 14:48
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 42
Start ONG 2025
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
04-30-2025, 13:18
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 34
Finanțare prin Programul ...
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
04-10-2025, 10:11
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 21
Scutul european pentru de...
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
04-01-2025, 10:07
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 25
Granturi de până la 50.00...
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
03-21-2025, 12:09
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 22
Oportunități de finanțare...
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
01-10-2025, 12:01
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 26
Eveniment online dedicat ...
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
12-10-2024, 09:02
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 26
Alegeri CES 2024
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
11-01-2024, 08:51
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 27
1,3 milioane de euro pent...
Forum: Consiliul Civic Consultativ
Ultimul mesaj a fost postat de: alex.turcu.cjsibiu
10-25-2024, 10:16
» Răspunsuri: 0
» Vizualizări: 26

 
  290 milioane de lei sprijin pentru mediul de afaceri din fonduri elvețiene
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 07-25-2025, 06:31 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) a publicat astăzi, 23 iulie 2025, procedura de implementare a Programului pentru Consolidarea IMM-urilor prin acces îmbunătățit la finanțare – SME Eco-Tech, derulat în cadrul unui proiect cu finanțare din cea de-a doua contribuție elvețiană pentru România.

Conform comunicatului, „Programul pentru Consolidarea IMM-urilor prin acces îmbunătățit la finanțare – SME Eco-Tech” urmează a fi lansat în a doua jumătate a anului 2025, după ce MEDAT va pregăti infrastructura IT necesară și va încheia parteneriatul cu instituțiile de credit interesate în implementarea acestui nou program.
Programul va fi gestionat și implementat de către MEDAT, în calitate de Operator de Program, în parteneriat cu instituțiile de credit selectate, până la 31 mai 2029, oferind un orizont amplu pentru dezvoltarea și consolidarea sectorului IMM-urilor din România.
Bugetul acestui program este de 288,8 milioane lei, din care 70% reprezintă contribuția elvețiană (202,2 milioane lei) și 30% contribuția proprie a MEDAT de la bugetul de stat (86,6 milioane lei).
Programul se va implementa în baza unei scheme de ajutor de minimis, care vizează acordarea de sprijin financiar întreprinderilor mici și întreprinderilor mijlocii care desfășoară activități de producție (secțiunea C din nomenclatorul activităților economice), cu excepția celor excluse de la finanțare de reglementările naționale și europene în vigoare.
Sprijinul financiar oferit IMM-urilor în cadrul acestui Program constă într-un grant la un nivel de maximum 40%, dar nu mai mult de 50.000 CHF (echivalent în lei) din cheltuielile eligibile aferente unui proiect de investiții în echipamente / tehnologii / soluții / sisteme/ specifice economisirii de energie, care utilizează sau generează energie regenerabilă, în echipamente de colectare, reciclare, reutilizare, precum și în alte echipamente tehnologice convenționale.
Minimum 60% din cheltuielile eligibile aferente proiectului de investiții, dar nu mai puțin de 75.000 CHF (echivalent în lei), vor fi asigurate de beneficiari prin intermediul unui credit bancar obținut de la instituțiile de credit partenere, în condiții avantajoase de piață și prin intermediul programului.



Documentele pot fi accesate aici

Tipăreşte acest articol

  Apel proiecte
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 05-13-2025, 14:48 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

CEDV: A fost publicat apelul pentru promovarea sensibilizării organizațiilor societății civile, a consolidării capacității și a punerii în aplicare a Cartei drepturilor fundamentale a UE

Punctul național de contact pentru Programul Cetățeni, Egalitate, Drepturi și Valori (CEDV) a publicat astăzi, 13 mai 2025, apelul de propuneri de proiecte privind promovarea sensibilizării organizațiilor societății civile, a consolidării capacității și a punerii în aplicare a Cartei drepturilor fundamentale a UE (CERV-2025-CHAR-LITI).

Obiectivul apelului este protejarea, promovarea și sporirea gradului de conștientizare a drepturilor fundamentale prin acordarea de sprijin financiar organizațiilor societății civile active la nivel local, regional, național și transnațional pentru promovarea și cultivarea acestor drepturi.
Bugetul apelului este de 18 milioane euro, împărțiți pe priorități astfel:
  • CERV-2025-CHAR-LITI-CHARTER: 3,6 milioane euro

  • CERV-2025-CHAR-LITI-CIVIC: 3,5 milioane euro    

  • CERV-2025-CHAR-LITI-LITIGATION: 2,4 milioane euro

  • CERV-2025-CHAR-LITI-SPEECH: 6 milioane euro

  • CERV-2025-CHAR-LITI-WHISTL: 2,5 milioane euro
O propunere de proiect poate fi depusă pentru doar pentru una dintre priorități.
Apelul va fi deschis în intervalul 27 mai 2025 – 18 septembrie 2025.


Ghid

Tipăreşte acest articol

  Start ONG 2025
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 04-30-2025, 13:18 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

Start ONG 2025

Scopul principal al programului este acela de a încuraja organizațiile neguvernamentale, grupuri informale/de inițiativă și instituțiile publice de învățământ să dezvolte și să implementeze proiecte de responsabilitate socială care să ducă la dezvoltarea comunităților din care acestea fac parte.

Beneficiari eligibili

  • organizații non-guvernamentale și fundații, fără scop lucrativ, înființate legal și cu sediul în România, cu venituri totale de maxim 50.000 euro în anul 2024, conform valorii euro stabilită în cadrul programului;
  • organizații non-guvernamentale și fundațiile, fără scop lucrativ, înființate legal și cu sediul în România constituite în anul 2025 și care respectă calendaristic proporțional plafonul veniturilor;
  • instituții publice (unități de învățământ preuniversitar: grădinițe, școli, licee/colegii, centre de copii/bătrâni, cantine sociale publice) care au personalitate juridică proprie;
  • grupurile informale/de inițiativă.
Aria de implementare a proiectului
Aria de implementare este națională.
Ce se finanțează
Domeniile eligibile în care trebuie să se încadreze proiectul sunt: Educație, Social, Sănătate, Mediu, Cultural. Pentru fiecare domeniu în parte, aplicantului îi sunt sugerate următoarele tipuri de proiecte ce au fost denumite subdomenii umbrelă ce va trebui ales de către acesta la completarea aplicației.
  1. Pentru domeniul Educație:
    • Start: Școli digitalizate pentru viitor! – umbrelă ce reunește toate proiectele care au ca obiectiv digitalizarea educației, finanțare pentru achiziția de tablete, traininguri pentru facilitarea educației online etc.;
    • Start: Școli sigure și echipate pentru viitor! - umbrelă ce reunește toate proiectele care au ca obiectiv creșterea siguranței elevilor în școli și accesul la echipamentele necesare desfășurării actului de învățare în condiții optime;
    • Start: Reamenajare curtea școlii! - umbrelă ce reunește toate proiectele care își propun să reamenejeze curțile școlilor și să le transforme în spații atractive și relaxante de învățare;
    • Start: Prevenirea abandonului școlar! - umbrelă ce reunește toate proiectele care au ca obiectiv prevenirea abandonului școlar prin oferirea de suport copiilor care sunt la limita promovării cursurilor;
    • Start: Acces la educație pentru toți copiii! - umbrelă ce reunește toate proiectele care au ca obiectiv dezvoltarea de proiecte de tip after-school, meditații sau sprijin material pentru copiii ce aparțin grupurilor defavorizate pentru sprijinirea acestora de a avea acces la educație etc.;
    • Start: Îmbogățire programa școlară! - umbrelă ce reunește toate proiectele care au ca obiectiv dezvoltarea de resurse complementare celor care sunt oferite de învățământul asigurat de stat, care ar crește calitatea procesului educațional, dezvoltarea competențelor, abilităților și calificărilor elevilor;
    • Start: Competențe cadre didactice! – umbrelă ce reunește toate proiectele ce oferă prin diferite mijloace suport cadrelor didactice de a-și îmbunătăți competențele profesionale;
    • Start: Educație non-formală! – umbrelă ce reunește toate proiectele complementare, extracurriculare pentru elevi și tineri constând în metode de educație non-formală (traininguri, workshopuri etc.);
    • Start: Inovație în educație! – umbrelă ce reunește toate proiectele ce aduc inovație în domeniul educație;
    • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului
  2. Pentru domeniul Social, subdomeniile sunt separate în funcție de categoria de beneficiari pe care o vizează proiectul:
    •  
    • Start pentru Persoane cu dizabilități!
    • Start pentru Persoane din mediul rural!
    • Start pentru Persoane de etnie minoritară!
    • Start pentru Persoanele vârstnice!
    • Start pentru Persoanele fără adăpost!
    • Start pentru Femei și copii victime ale violenței domestice!
    • Start pentru Persoane care trăiesc cu HIV!
    • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului.
  3. Pentru domeniul Sănătate:
    • Start Echipamente pentru sănătate! – umbrelă ce reunește proiecte ce au ca scop achiziția de echipamente, materiale, aparate ce aduc o îmbunătățire a condițiilor unor categorii de bolnavi sau desfășoară activități complementare pentru îmbunătățirea vieții unei anumite categorii de bolnavi;
    • Start Prevenție în sănătate! - umbrelă ce reunește proiecte ce au ca scop prevenția în sănătate;
    • Start Sănătate emoțională! – umbrelă care reunește toate proiectele care oferă sprijin și suport persoanelor care au nevoi de sprijin emoțional;
    • Start Femei sănătoase și informate! – umbrelă ce reunește toate proiectele care oferă sprijin, suport, materiale, informare pentru persoanele de gen feminin în ceea ce privește problemele specifice genului.
    • Start Sportul pentru toți! – umbrelă ce reunește toate proiectele care sprijinină activitățile sportive;
    • Start Stil de viață sănătos! – umbrelă ce reunește toate proiectele care sprijină, promovează un stil de viață sănătos;
    • Start igienă pentru toți! - umbrelă ce reunește toate proiectele care sprijină asigurarea accesului la igienă, cu precădere pentru comunitățile vulnerabile;
    • Start Inovație în sănătate! – umbrelă ce reunește proiecte de inovație în domeniul sănătății;
    • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului.
  4. Pentru domeniul Mediu:
    • Start Educație ecologică! – umbrelă ce reunește toate proiectele de educație ecologică, educație la care au acces toate categoriile de beneficiari;
    • Start Protejare Mediu Înconjurător! – umbrelă ce reunește toate proiectele ce au ca scop protejarea mediului înconjurător;
    • Start Transport alternativ! – umbrelă ce reunește toate proiectele care promovează sau dezvoltă evenimente de promovare a mijloacelor de transport alternativ;
    • Start Zone Verzi! - umbrelă ce reunește toate proiectele care își propun să restaureze zone verzi deteriorate sau să instaureze noi zone verzi, plantări, împăduriri etc.;
    • Start Combatere dezastre naturale! – umbrelă ce reunește toate proiecte de intervenție rapidă pentru combaterea dezastrelor naturale cum ar fi: inundații, alunecări de teren etc.;
    • Start despre Mediu Informat! – umbrelă ce reunește toate proiectele ce își propun informarea tuturor categoriilor de beneficiari cu privire la protejarea mediului înconjurător;
    • Start Biodiversitate! - umbrelă ce reunește toate proiectele care își propun promovarea și conservarea biodiversității;
    • Start combaterea risipei alimentare! - umbrelă ce reunește toate proiectele care își propun realizarea de activități care previn și combat risipa alimentară;
    • Start Inovație în Mediu! - umbrelă ce reunește proiecte de inovație în domeniul mediu;
    • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului.
  5. Pentru domeniul Cultural:
    • Start Cultură Pentru Toți! - umbrelă ce reunește toate proiectele culturale, care au ca beneficiari persoane din grupuri vulnerabile sau sprijinirea evenimentelor culturale în scop social/caritabil;
    • România respiră culoare! - umbrelă ce reunește toate proiectele care își propun realizarea de picturi murale cu vopsea puficatoare;
    • Start Inovație în Cultură! - umbrelă ce reunește proiecte de inovație în domeniul cultural;
    • Alte tipuri de proiecte ce aparțin domeniului.
    • ! Proiectele aparținând domeniului cultură trebuie să implice în mod direct beneficiarii cărora li se adresează, aceștia aparținând cel puțin unei categorii de grup defavorizat.
Prin beneficiari aparținând unui grup defavorizat se înțelege: șomerii, persoanele fără venituri sau cu venituri mici; copilul în situație de risc ridicat (sărăcie, vulnerabilitate la procesele de dezagregare socială, delincvență juvenilă) sau aflați în sistemul de stat de protecție a copilului; tinerii de peste 18 ani care nu mai sunt cuprinși în sistemul de ocrotire a copiilor fără familie; familiile monoparentale, familiile cu mai mult de doi copii; persoanele cu handicap, persoane care suferă de boli incurabile, de boli cronice sau afectate de boli profesionale; persoanele de etnie romă aflate în situații de risc ridicat; persoanele afectate de violență în familie; vârstnicii săraci sau fără sprijin familial; persoanele fără adăpost; persoane dependente de consumul de droguri, alcool sau alte substanțe toxice; victime ale traficului de ființe umane; imigranții, refugiații, azilanții; persoane infectate sau bolnave de HIV/SIDA; persoanele eliberate din detenție.
Valoare minimă/maximă a finanțării
În cadrul programului vor exista trei praguri de finanțare plus două apeluri speciale, după cum urmează:
  • Pragul nr. 1: proiecte în valoare maximă de 1.000 euro
  • Pragul nr. 2: proiecte cu o valoare cuprinsă între 1.000 și 5.000 euro
  • Pragul nr. 3: proiecte cu o valoare cuprinsă între 5.000 și 10.000 euro.
  • Apeluri speciale: proiecte strategice cu o valoare cuprinsă între 5.000 și 10.000 euro
Alocarea financiară
Alocarea financiară a programului este de 600.000 euro. În cadrul programului vor exista trei praguri de finanțare plus două apeluri speciale, după cum urmează:
  • Valoarea totală a finanțărilor acordate pentru pragul nr. 1: 60.000 euro
    • Număr minim de proiecte finanțate lunar: 6
  • Valoarea totală a finanțărilor acordate pentru pragul nr. 2: 240.000 euro
    • Număr minim de proiecte finanțate lunar: 6
  • Valoarea totală a finanțărilor acordate pentru pragul nr. 3: 200.000 euro
    • Număr minim de proiecte finanțate lunar: 2
  • Valoarea totală a finanțărilor acordate pentru fiecare apel special: 50.000 euro
    • Număr minim de proiecte finanțate : 5.
Cofinanțare
Procentul de cofinanțare din partea solicitanților este de 0%.
Condiții de eligibilitate
  1. Sunt eligibile următoarele categorii de aplicanți:
    • organizații non-guvernamentale și fundații, fără scop lucrativ, înființate legal și cu sediul în România, cu venituri totale de maxim 50.000 euro în anul 2024, conform valorii euro stabilită în cadrul programului;
    • organizații non-guvernamentale și fundațiile, fără scop lucrativ, înființate legal și cu sediul în România constituite în anul 2025 și care respectă calendaristic proporțional plafonul veniturilor;
    • instituții publice (unități de învățământ preuniversitar: grădinițe, școli, licee/colegii, centre de copii/bătrâni, cantine sociale publice) care au personalitate juridică proprie;
    • grupurile informale/de inițiativă.
  2. Instituțiile publice (unități de învățământ preuniversitar, centre de copii/bătrâni, cantine sociale publice) pot aplica în cadrul programului la primul și al doilea prag.
  3. Grupurile informale/de inițiativă pot aplica în cadrul programului la primul prag
  4. Organizațiile non-guvernamentale si fundațiile pot aplica în cadrul programului la al doilea si al treilea prag.
  5. Organizațiile non-guvernamentale și fundațiile care au implementat proiecte în cadrul Programului, edițiile 2019-2024, și au primit finanțări cumulate mai mari de 15.000 euro (2 proiecte - unul la pragul 3 și altul la pragul 2 sau 3 proiecte la pragul 2), nu mai pot să aplice în cadrul programului Start ONG 2025. Acestea vor putea participa în cadrul apelurilor speciale destinate proiectelor strategice.
  6. Organizațiile neguvernamentale și fundațiile trebuie să aibă personalitate juridică, să fie persoane juridice de drept privat, fără scop patrimonial, cu sediul social în România și să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
    • sunt constituite, organizate și administrate în conformitate cu legislația care guvernează; organizațiile neguvernamentale fără scop lucrativ din România (OG 26/2000 sau Legea 21/1924 cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare), și anume sunt asociații, fundații (inclusiv fundațiile pentru tineret) sau federații;
    • sunt independente de guvern și de alte autorități naționale, regionale sau locale;
    • sunt independente de persoane juridice cu scop lucrativ;
    • sunt independente de partide politice;
    • nu promovează, direct sau indirect, o anumită credință, cult sau doctrină religioasă;
    • sunt direct răspunzătoare pentru elaborarea și managementul proiectului și nu acționează ca intermediari;
    • au dreptul, potrivit statutului, să deruleze activități în domeniul abordat în proiect, conform documentelor justificative depuse (act constitutiv, statut);
    • sunt înscrise în Registrul Național de Cult, la momentul înscrierii.
  7. Instituțiile publice trebuie să aibă personalitate juridică proprie, cu sediul social în România și să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
    • sunt constituite, organizate și administrate în conformitate cu legislația care guvernează;
    • sunt independente de partide politice;
    • nu promovează, direct sau indirect, o anumită credință, cult sau doctrină religioasă;
    • sunt direct răspunzătoare pentru elaborarea și managementul proiectului și nu acționează ca intermediari;
    • au dreptul, potrivit actului de înființare, să deruleze activități în domeniul abordat în proiect
  8. Grupurile informale/de inițiativă trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
    • au un număr de minim 5 membri activi, cu reședința în România;
    • sunt constituite de minim 3 ani;
    • au un reprezentant al grupului;
    • sunt independente de partidele politice;
    • nu promovează, direct sau indirect, o anumită credință, cult sau doctrină religioasă;
    • sunt independente de guvern și de alte autorități naționale, regionale sau locale;
    • au primit cel puțin o altă sponsorizare în perioada de activitate;
    • sunt direct răspunzătoare pentru elaborarea și managementul proiectului și nu acționează ca intermediari.
  9. Nu vor fi considerați eligibili aplicanții care:
    • nu îndeplinesc cumulativ criteriile menționate mai sus;
    • sunt partide politice sau filiale ale acestora;
    • sunt instituții religioase sau ONG-uri afiliate unui cult;
    • sunt ONG-uri filiale ale unor ONG-uri naționale sau internaționale;
    • sunt în curs de dizolvare, şi-au suspendat activitățile, sunt subiect al procedurilor vizând aceste aspecte sau sunt într-o situație similară ca urmare a aplicării unei proceduri similare prevăzute în legislația sau reglementările naționale în vigoare;
    • au suferit condamnări definitive pentru orice tip de infracțiune;
    • prezintă indicii de săvârșire a unor grave erori profesionale dovedite prin orice mijloace;
    • nu și-au îndeplinit obligațiile referitoare la plata contribuțiilor la asigurările sociale sau la plata taxelor și impozitelor la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile legale din țara în care sunt înregistrați;
    • au fost declarate a fi într-o situație gravă de nerespectare a obligațiilor precontractuale și contractuale privind procedurile de achiziție sau procedurile de acordare a finanțărilor;
    • sunt subiect al unui conflict de interese cu organizații sau persoane direct sau indirect implicate în procedura de acordare a finanțării nerambursabile;
    • sunt vinovați de inducerea gravă în eroare a finanțatorului prin furnizarea de informații incorecte sau incomplete în cursul participării la apelul de proiecte sau nefurnizarea informațiilor solicitate;
    • există indicii că ar putea fi organizații ce au ca scop obținerea puterii politice şi/sau care desfășoară acțiuni de propagandă în acest sens;
    • sprijină sau se angajează în activități teroriste sau cu caracter violent;
    • furnizează resurse, sprijină sau sunt angajați în fabricarea sau vânzarea de muniții sau servicii asociate;
    • practică și promovează prin acțiunile lor curente sau propuse în proiect un discurs instigator la ură sau discriminare;
    • au încercat să obțină informații confidențiale sau să influențeze procesul de selecție din cadrul apelurilor de proiecte prezente sau anterioare;
    • depun proiect identic cu un alt aplicant pentru o comunitate comună (indiferent că este vorba de un sat/localitate/oraș); 
    • vor să implementeze un proiect identic cu unul organizat într-o ediție anterioară a programului;
    • fac parte din următoarea serie de instituții: Palatul Copiilor, DGASPC, Filarmonică, Centre de Excelență;
    • Asociațiile de părinți ale instituțiilor de învățământ nu pot aplica la pragul 3.
    • Sunt neînregistrați la momentul înscrierii proiectului în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor;
    • Au primit finanțări în cadrul edițiilor 2019-2024 ale programului mai mult de 15.000 euro cumulat (2 proiecte - unul la pragul 2 și altul la pragul 3 sau 3 proiecte la pragul 2) ;
    • Grupuri de inițiativă care au membri în ONG-uri/Fundații având funcție de membru fondator/persoană de conducere/manager de proiect ce au primit finanțare în cadrul programului;
    • Entități ai căror membri fondatori/persoane de conducere/manageri de proiect au beneficiat de finanțare în cadrul programului cu alta entitate juridică;
    • Aplicanți fără pagină de Facebook/Instagram activă.
Cheltuieli eligibile/neeligibile
Cheltuielile eligibile sunt:
  1. Cheltuieli solicitant - în valoare maximă de 25% din valoare proiectului:
    • Cheltuieli cu resursele umane implicate în proiect în baza unor contracte individuale de muncă
    • Alte costuri aferente contractelor de muncă
    • Cheltuieli ale sediului
    • Cheltuieli de telecomunicații (telefon, fax, internet etc.)
  2. Cheltuieli cu resurse umane externe
    • Cheltuielile ocazionate de contracte de prestări servicii și ale contractelor de cesiune a drepturilor de autor a experților/trainerilor/formatorilor/psihologilor/etc. subcontractați în cadrul proiectului, necesare implementării acestuia
  3. Cheltuieli cu servicii
    • Cheltuieli ocazionate pentru serviciile de catering, cazare, masă, transport, servicii publicitate, tipărirea de materiale publicitare, publicitate Facebook, dezvoltarea platformelor, chiria echipamentelor utilizate în cadrul proiectului etc., necesare implementării proiectului;
    • Cheltuieli pentru resurse digitale cu mențiunea că acestea sunt eligibile doar pentru perioada/perioadele reale când sunt necesare implementării proiectului.
  4. Cheltuieli cu echipamente/bunuri/consumabile
    • Cheltuielile cu achiziționarea de bunuri (costumații pentru reprezentații, premiile în bunuri, medalii, trofee etc.), echipamente (videoproiector, laptop, tabletă, echipamente sportive, echipamente pentru persoanele cu dizabilități etc.) și licențe necesare implementării proiectului
    • Echipamentele care depășesc 2.500 de euro se folosesc și în anul următor și se transmite un raport trimestrial cu activitățile realizate cu beneficiari;
    • Cheltuieli cu materialele consumabile utilizate în cadrul proiectului: rechizite, papetărie etc., necesare implementării proiectului.
  5. Cheltuieli de transport/deplasare
    • Cheltuieli cu combustibilul consumat, biletele de tren, metrou etc. realizate de membrii echipei de proiect în interesul proiectului;
    • Cheltuielile cu combustibilul, biletele de tren, metrou etc. decontate beneficiarilor direcți implicați în proiect.
  6. Cheltuieli de promovare
    • Cheltuielile ocazionate de tipărirea de materiale publicitare (flyere, broșuri, tricouri, stickere, bannere, etc.) și publicitate Facebook;
    • Brandingul pentru echipamente mari (care depășesc 1000 euro)/de dimensiuni mai mari/pentru activități pe o perioadă mai mare se va păstra intact pe echipamente pe o perioadă de 1 an;
    • Materialele de branding realizate fără confirmarea echipei programului, se vor reface integral de către organizatori din fonduri proprii;
    • Cheltuielile de promovare proiect includ minim un material de branding obligatoriu cu logo-urile programului.
  7. Cheltuieli de organizare activități/evenimente
    • Cheltuielile de organizare activități/evenimente pentru evenimentele din cadrul proiectului dedicate evenimentelor din cadrul proiectelor la care participă beneficiarii direcți (apă, cafea, gustări, fructe, sandvișuri etc.)
  8. Alte cheltuieli proiect
    • Cheltuieli cu: poșta, curieratul, imprimare/copiere, taxă obținere RAF;
    • Alte cheltuieli ocazionate de desfășurarea proiectului.
Criterii de evaluare și selecție
Algoritmul de evaluare a proiectelor se face după principiul primul aplicant – primul evaluat.
  • În cadrul fiecărui apel vor fi evaluate proiecte pentru fiecare prag până la epuizarea bugetului lunar. Proiectele neevaluate vor putea fi reînscrise de către aplicanți în cadrul programului la următoarele apeluri.
Evaluarea propunerilor de proiect înscrise în Programul de granturi va urmări respectarea următoarelor criterii:
  • Scopul proiectului este clar descris și obiectivele proiectului sunt SMART (S - specific; M - măsurabil; A - (de) atins/abordabil; R - relevant; T - încadrat în timp);
  • Proiectul deservește grupul țintă identificat, care este descris clar și concret (număr de beneficiari, caracteristici și localitatea/orașul/județul din care provin);
  • Planul de activități este corelat cu obiectivele;
  • Activitățile sunt descrise clar și concis și în ordinea desfășurării lor;
  • Bugetul proiectului respectă categoriile de cheltuieli enumerate în modelul de buget al programului. De asemenea, cheltuielile sunt realiste, rezonabile și esențiale pentru ducerea proiectului la bun sfârșit (bugetul folosit este proporțional cu numărul de beneficiari și impactul estimat);
  • Echipa proiectului menționată și rolurile fiecăruia;
  • Documentele organizației/instituției/grupului (solicitate la ultimul punct din formular) trebuie să fie complete și autentice.
Informații despre depunerea proiectelor
Programul se desfășoară prin intermediul unor runde succesive de apeluri de proiecte lansate în fiecare lună, pe data de 1, pe parcursul anului 2025 până în luna decembrie inclusiv.
Primul apel de proiecte va fi deschis solicitanților în data de 1 martie 2025.
Etapele programului:
  • Lansarea apelului de proiecte - La fiecare dată de 1 a lunii, până în decembrie 2025 inclusiv.
  • Depunere si evaluare proiecte
    • Începând cu ora 9:00 a fiecărei date de 1 a perioadei de program, până la atingerea numărului de proiecte maxim admis de înscriere pentru fiecare finanțare/prag.
      • Numărul maxim admis de proiecte înscrise pe platformă pentru Pragul 1: 30;
      • Numărul maxim admis de proiecte înscrise pe platformă pentru Pragul 2: 25;
      • Numărul maxim admis de proiecte înscrise pe platformă pentru Pragul 3: 40;
  • Comunicarea de rezultate - În perioada 10-15, a fiecărei luni, se vor anunța aplicanții câștigători.
Alte informații de la finanțator
Pentru informații detaliate, puteți accesa pagina apelului aici.

Tipăreşte acest articol

  Finanțare prin Programul de granturi „Mobilitatea contează”
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 04-10-2025, 10:11 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

Apelul de proiecte finanțează inițiative ce promovează mobilitatea fizică și socială pentru comunități vulnerabile.

[/url]

Beneficiari eligibili

  • Solicitanţii și partenerii eligibili în acest apel de proiecte sunt[b] persoane juridice fără scop lucrativ (organizaţii neguvernamentale şi nonprofit)[/b], înfiinţate legal şi cu sediul în România, organizate şi conduse conform legislaţiei româneşti în vigoare cu privire la organizaţiile neguvernamentale, respectiv asociaţii, fundaţii şi federaţii, constituite conform prevederilor OG nr. 26/2000, cu modificările şi completările ulterioare

Aria de implementare a proiectului
Aria de implementare este națională.


Ce se finanțează
Fundația Dacia pentru România lansează Programul de granturi [b]„Mobilitatea contează” [/b]cu un obiectiv pe cât de firesc, pe atât de esențial: să ofere mobilitate acolo unde ea lipsește. Abilitățile, talentele și potențialul rămân nevalorificate în lipsa mobilității. 
Mobilitatea fizică și socială este profund legată de dezvoltarea noastră economico-socială. Lipsa mobilității duce la izolare, la marginalizare și adâncește vulnerabilitatea economică a românilor. Mobilitatea redusă sau absența ei se traduce, în timp, printr-un grad scăzut de coeziune, de încredere în și de participare la viața publică.
Cele trei axe principale pe care proiectele trebuie să le abordeze sunt:
  • Accesul la educație

  • Piața muncii

  • Cultură.
Prin mobilitate fizică redusă sau lipsa mobilității din cauze naturale sau medicale înțelegem acele situații în care beneficiarii programelor au nevoie de asistență pentru deplasare. Prin mobilitate fizică redusă sau lipsa mobilității pe fondul lipsurilor materiale înțelegem acele situații în care deplasarea beneficiarilor este afectată/limitată de venituri reduse sau inexistente, personale ori ale familiei, sau de faptul că aceștia trăiesc sau lucrează în comunități marginalizate, unde depărtarea față de servicii esențiale traiului independent (ocupaționale, medicale, educaționale, de reprezentare legală, de recreere, acces la autorități publice locale, șamd) constituie un impediment semnificativ.

Valoare minimă/maximă a finanțării
Valoarea maximă ce poate fi solicitată pentru finanțare este de 30.000 euro pentru programe implementate pe parcursul a minim 6 luni - maxim 12 luni.


Alocarea financiară
Alocarea financiară este de 1.000.000 euro.


Cofinanțare
Procentul de cofinanțare minim din partea solicitanților este de 10%.


Condiții de eligibilitate

  1. Solicitanţii și partenerii eligibili în acest apel de proiecte sunt persoane juridice fără scop lucrativ (organizaţii neguvernamentale şi nonprofit), înfiinţate legal şi cu sediul în România, organizate şi conduse conform legislaţiei româneşti în vigoare cu privire la organizaţiile neguvernamentale, respectiv asociaţii, fundaţii şi federaţii, constituite conform prevederilor OG nr. 26/2000, cu modificările şi completările ulterioare

  2. În plus, aplicanții sunt înregistrați în Registrul Entităților și Unităților de Cult, și îndeplinesc cumulativ următoarele cerințe:
    • Completează în întregime cererea de finanțare și anexează toate documentele solicitate 
    • Au minim trei ani de activitate, conform hotărârii de înființare;
    • Au cel puțin un proiect derulat în domeniile în care activează, cu rezultate concrete și impact măsurabil; 
    • Au website funcțional;
    • Au minim 20 de beneficiari direcți pentru fiecare proiect supus finanțării;
    • Au colaborări demonstrabile cu entități de stat sau private în domeniul în care activează și/sau cu alți actori care contribuie la realizarea misiunii organizației;
    • Dovedesc transparență în raportarea rezultatelor financiare;
    • Demonstrează că pot asigura propria contribuție, în numerar sau în natură, în valoare de cel puțin 10% din bugetul total al programului pentru care solicită finanțare;
    • Arată că pot implementa proiectele pentru care solicită finanțare în mod sustenabil și după încheierea parteneriatului cu FDpR. În acest sens, cererile de finanțare din partea FDpR care depășesc 30% din bugetul anual al solicitantului nu vor fi eligibile
    • Nu au în componența Consiliului Director sau în poziții de conducere persoane considerate a fi expuse politic (care exercită sau au exercitat funcții publice în ultimii doi ani) sau rude ori apropiați ai acestora
    • Nu sunt într-o situație care să conducă la potențiale conflicte de interese între aplicant, reprezentanții sau angajații acestuia, pe de o parte, și FDpR și membrii săi fondatori, pe de alta. Pentru a evita astfel de situații de conflict de interese, aplicanții vor completa o anexă specifică, înainte de momentul contractării.
  3. Dincolo de eligibilitatea aplicanților, pentru a fi admisibile, proiectele vor fi analizate din perspectiva:
    • Relevanței față de fondul apelului de proiecte, respectiv înlăturarea barierelor de mobilitate în calea accesului la educație, la piața muncii și la practicarea sportului [b](criteriu eliminatoriu);[/b]
    • Bugetului – Cel puțin 80% din sprijinul financiar solicitat, așa cum este descris și detaliat în Anexa Buget, este direcționat către implementarea activităților din cadrul proiectului, cu nu mai mult de 20% din buget fiind dedicat costurilor administrative [b](criteriu eliminatoriu);[/b]
    • Noutății - Noutatea unui proiect se referă la inovativitatea, gradul de experimentare și originalitatea ideii propuse, la utilizarea de soluții noi sau îmbunătățite pentru a răspunde problemelor identificate. Este important ca proiectele să adreseze provocări recente sau să aducă un plus de valoare în domeniul Mobilității Fizice și Sociale, cu soluții care nu au fost implementate anterior sau care sunt aplicate într-o manieră inovativă.
    • Impactului potențial - Impactul potențial se referă la efectele pe care proiectul le-ar putea avea asupra comunității țintă. Este important ca proiectele să aibă un impact semnificativ și sustenabil, având în vedere profunzimea schimbărilor propuse, durabilitatea acestora și numărul de beneficiari.
    • Relevanței în societate - Relevanța unui proiect în societate se referă la cât de bine se aliniază proiectul cu nevoile actuale ale comunității și cu misiunea Fundației Dacia pentru România. Proiectele trebuie să abordeze nevoi reale ale grupurilor care au nevoie de resurse și soluții de mobilitate și să aibă un impact concret asupra acestora, susținând incluziunea socială și accesul la educație, muncă sau cultură.
[*]Cheltuieli eligibile/neeligibile
Cheltuielile eligibile sunt:



  1. Cheltuielile directe eligibile
    • costuri legate de persoanele implicate în proiect (ex., salariile propriu-zise, contribuţiile sociale şi alte costuri aferente remunerării);
    • costurile de transport şi eventualele diurne pentru personalul care ia parte la proiect;
    • costuri aferente echipamentelor, doar dacă acestea reprezintă o componentă integrantă şi necesară pentru implementarea proiectului, fiind esenţiale pentru atingerea obiectivelor proiectului; 
    • costuri direct legate de proiect: costuri pentru vehicule, costuri de închiriere, costuri cu consumabile şi rechizite, dacă ele sunt identificabile şi atribuite direct proiectului; costuri pentru acţiuni de vizibilitate a proiectului, etc.;
    • costuri cu organizarea de evenimente esenţiale pentru atingerea obiectivelor proiectului;
    • cheltuieli neprevăzute făcute pentru îndeplinirea obiectivelor proiectului – doar pentru costuri care nu au putut fi identificate la momentul depunerii proiectului, în limita a nu mai mult de 5% din costurile directe eligibile și doar cu informarea și aprobarea scrisă din partea FDpR. 
  2.  Costuri indirecte sau administrative eligibile
      • Bugetul de finanțare poate include costuri indirecte sau administrative în limita a nu mai mult de 20% din bugetul total al proiectului.
      • Costurile indirecte ar putea include: cheltuieli legate de funcționarea sediului (ex., costuri legate de plata utilităților, a chiriei, etc.) sau asigurării comunicării (ex., telefon, acces la internet, contractarea de servicii poştale, etc.) ori alte costuri administrative necesare pentru implementarea proiectului (ex., costuri salariale ale personalului administrativ sau ale managementului organizaţiei).
[*]
Criterii de evaluare și selecție
Comitetul de selecție evaluează și departajează proiectele în funcție de:

  • [b]Noutate (40%)[/b] - Noutatea unui proiect se referă la inovativitatea, gradul de experimentare și originalitatea ideii propuse, la utilizarea de soluții noi sau îmbunătățite pentru a răspunde problemelor identificate. Este important ca proiectele să adreseze provocări recente sau să aducă un plus de valoare în domeniul Mobilității Fizice și Sociale, cu soluții care nu au fost implementate anterior sau care sunt aplicate într-o manieră inovativă.
  • [b]Impact potențial (30%)[/b] - Impactul potențial se referă la efectele pe care proiectul le-ar putea avea asupra comunității țintă. Este important ca proiectele să aibă un impact semnificativ și sustenabil, având în vedere profunzimea schimbărilor propuse, durabilitatea acestora și numărul de beneficiari.
  • [b]Relevanță în societate (30%) [/b]- Relevanța unui proiect în societate se referă la cât de bine se aliniază proiectul cu nevoile actuale ale comunității și cu misiunea Fundației Dacia pentru România. Proiectele trebuie să abordeze nevoi reale ale grupurilor care au nevoie de resurse și soluții de mobilitate și să aibă un impact concret asupra acestora, susținând incluziunea socială și accesul la educație, muncă sau cultură.
[*]Acele proiecte care îndeplinesc criteriile de eligibilitate aplicabile vor fi analizate și declarate “Admise” sau “Respinse”. Proiectele "Admise" vor fi considerate proiecte finaliste și vor fi apoi evaluate de un juriu extern din care fac parte reprezentanți ai mediului antreprenorial de afaceri, ai mediului academic, ai mediului cultural, sportiv și ai societății civile.
Echipa FDpR va contacta, prin email, doar aplicanții câștigători.

[*]Informații despre depunerea proiectelor
Toate anexele – împreună cu documentele solicitate – vor fi încărcate în formularul de aplicare, disponibil aici.
Apelul de proiecte se va desfășura în perioada [b]8 aprilie 2025 - 30 mai 2025, ora 17:00.[/b]


[*]Alte informații de la finanțator
Pentru informații detaliate, puteți accesa pagina apelului aici[url=https://fundatiadaciapentruromania.ro/programul-de-granturi/]

Tipăreşte acest articol

  Scutul european pentru democraţie
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 04-01-2025, 10:07 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

“ Scutul european pentru democraţie”

Obiectivele principale ale prezentei inițiative se axează pe promovarea rezilienței societății și pe sporirea încrederii cetățenilor UE în democrație și în instituțiile democratice la nivel național și la nivelul UE, inclusiv prin detectarea și combaterea acțiunilor străine de manipulare a informațiilor și a ingerințelor străine, precum și a dezinformării, concentrându-se îndeosebi asupra dimensiunii online, pe consolidarea corectitudinii și a integrității alegerilor și a sistemului democratic de control și echilibru, pe îmbunătățirea conștientizării acestor aspecte de către societate și pe stimularea capacităților de răspuns (inclusiv a comunicării strategice, după caz) și de gestionare a crizelor, precum și pe promovarea participării cetățenilor la democrație.

Consultarea este deschisă până la 26 mai 2025, răspunsurile fiind posibile în oricare limbă oficială a UE: link

Consultarea se adresează, în special, cetățenilor, organizațiilor societății civile și apărătorilor drepturilor omului, autorităților naționale, grupurilor de tineret, sectorului privat, reprezentanților mass-mediei, mediului academic, etc.

Tipăreşte acest articol

  Granturi de până la 50.000 USD pentru inițiative axate pe educație și sănătate
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 03-21-2025, 12:09 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

Granturi de până la 50.000 USD pentru inițiative axate pe educație și sănătate

Fundația TELUS Digital Romania Community Board a deschis înscrierile pentru prima sesiune a programului anual de granturi, prin care oferă organizațiilor non-guvernamentale din România oportunitatea de a beneficia de finanțarea inițiativelor axate pe educație și sănătate. 

ONG-urile își pot înscrie proiectele până la data de 11 aprilie 2025, valoarea totală a fondurilor alocate în această sesiune fiind de 50.000 USD.

Granturile sunt acordate exclusiv organizațiilor non-guvernamentale înregistrate în România, iar proiectele depuse trebuie să fie implementate până la finalul anului 2025, să aibă ca beneficiari direcți copii, tineri sau familiile acestora, precum și să utilizeze inovația socială și tehnologia în abordarea unei probleme identificate în comunitățile în care sunt active. 
Mai multe detalii regăsiți: TELUS Digital Romania - sesiune de granturi dedicate ONG-urilor - Fonduri Structurale

Tipăreşte acest articol

  Oportunități de finanțare dedicate ONG-urilor care contribuie la transformarea susten
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 01-10-2025, 12:01 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

Raiffeisen Bank România a lansat o nouă ediției a programului Raiffeisen Comunități. În cadrul acestei ediții programul Raiffeisen Comunități, acceleratorul de ONG-uri în sustenabilitate, are 2 componente prin care oferă granturi totale de 1 milion de euro:

  • Granturi noi cu bugete între 30.000 și 50.000 euro (cu un buget total al componentei 1 de 600.000 euro) și perioadă de implementare până la 12 luni.
Termenul limită pentru depunerea proiectelor este 23 ianuarie 2025.
  • Granturi de continuitate cu bugete până în 80.000 euro (cu un buget total al componentei 2 de 400.000 euro) și perioadă de implementare până la 24 de luni.
Termenul limită pentru depunerea proiectelor este 14 februarie 2025.
Sursă: [u]https://www.raiffeisencomunitati.org/[/u] 

Tipăreşte acest articol

Lightbulb Eveniment online dedicat orașelor mici din România
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 12-10-2024, 09:02 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate Națională ESPON, Punct de Contact ESPON și Punct de Contact Urban în România organizează în data de 16 decembrie 2024 un eveniment online dedicat orașelor mici din România.

Conform comunicatului, sunt invitați să participe reprezentanți ai administrației centrale și ai autorităților publice urbane, experți în dezvoltarea urbană, promotori de proiecte privind dezvoltarea urbană, precum și reprezentanți ai Agențiilor de Dezvoltare Regională, ai unor programe care finanțează dezvoltarea urbană sustenabilă (URBACT, HORIZON EUROPE, LIFE, Programele Regionale) și ai mediului academic.
Evenimentul are ca obiectiv general facilitarea comunicării între experții implicați în elaborarea și implementarea politicilor de dezvoltare urbană sustenabilă, în vederea consolidării rolului orașelor mici în sistemul urban național.
Înscrierea la eveniment se face utilizând acest link (Performanța urbană: rolul orașelor mici în realizarea coeziunii teritoriale. Cei înregistrați vor primi un email cu agenda actualizată a evenimentului și informațiile de conectare.
Mai multe detalii despre cele două programe sunt disponibile la: www.espon.eu, respectiv www.urban-initiative.eu.
Sursa: MDLPA & urban-initiative.eu 

Tipăreşte acest articol

  Alegeri CES 2024
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 11-01-2024, 08:51 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

În conformitate cu prevederile Legii nr. 248/2023, Consiliul Economic și Social (CES) este un organism cu rol consultativ în ceea ce privește stabilirea strategiilor și politicilor economice și sociale la nivel național și este cheia pentru realizarea, promovarea și dezvoltarea dialogului și solidarității sociale. 
Membrii Consiliului au printre atribuții analizarea și avizarea proiectelor de hotărâri și de ordonanțe ale Guvernului, proiectelor de lege care urmează să ajungă în Parlament, precum și a proiectelor de programe și strategii înainte de adoptare.

Secretariatul General al Guvernului, prin Serviciul pentru Suport Strategic și Cooperare cu Mediul Asociativ (SSSCMA), în baza atribuțiilor sale prevăzute în H.G. nr. 137/2020 privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Secretariatului General al Guvernului (art. 3, alin. (1), punctul 5) și în conformitate cu prevederile Legii nr. 248/2013 privind organizarea și funcționarea Consiliului Economic și Social, respectiv ale O.U.G. nr. 1/2018 pentru aprobarea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative (Cap. III, art. 6, lit. f) propune prim-ministrului numirea în plenul CES a celor 15 membri care reprezintă societatea civilă ”din cadrul structurilor cooperatiste, profesiunilor liberale, organizațiilor pentru protecția consumatorilor, comunităților științifice și academice, organizațiilor de agricultori, organizațiilor de pensionari, organizațiilor comunităților locale, asociațiile care reprezintă familia și persoanele cu dizabilități și al altor organizații neguvernamentale cu activități în domeniile de competență ale Consiliului Economic și Social” (Legea nr. 248/2013, art. 11, alin. (2), lit. c).

Secretariatul General al Guvernului și Asociația Code for Romania au încheiat un parteneriat, în baza căruia, în acest an, alegerile pentru desemnarea reprezentanților societății civile în CES sunt organizate prin platforma VotONG.

Pentru a participa la alegerile CES 2024, organizațiile societății civile sunt invitate să se înscrie ca electori/votanți, să depună candidaturi și să strângă susțineri din partea celorlalte organizații electora/votante.

Începând din acest an, procesul de înregistrare sau revalidare a organizațiilor electoare pentru platforma VotONG se face exclusiv prin NGO Hub, un punct unic de autentificare. După procesul de validare/revalidare, organizațiile pot depune candidaturi, își pot exprima susținerile și pot vota pentru alegerile CES 2024 pe platforma VotONG. 

Regulamentul și calendarul alegerilor CES 2024 pot fi consultate la adresa:
https://votong.ro/ro/procedura

Organizațiile interesate pot obține informații suplimentare la adresele de e-mail:
mediulasociativ@gov.ro
contact@code4.ro

Tipăreşte acest articol

  1,3 milioane de euro pentru organizațiile societății civile care luptă împotriva viol
Postat de: alex.turcu.cjsibiu - 10-25-2024, 10:16 - Forum: Consiliul Civic Consultativ - Nu sunt răspunsuri

La începutul lunii octombrie a fost lansat un nou apel în cadrul Programului Daphne-CHILD, apel dedicat organizațiilor societății civile care luptă împotriva violenței asupra copiilor.

Finanțarea maximă acordată per proiect este de 30.000 euro.
Activitățile eligibile:
  • Activități care vizează prevenirea oricăror forme de violență împotriva copiilor și protecția acelor copii care au fost expuși la violență.

  • Activități care consolidează capacitățile și încurajează participarea, asumarea și cunoașterea de către profesioniști și copii, inclusiv în ceea ce privește elaborarea și/sau punerea în aplicare a legislației și/sau a cadrelor sau a acțiunilor legate de violența împotriva copiilor, de exemplu prin intermediul grupurilor multidisciplinare care lucrează cu copii sau al sesiunilor co-create cu copii.

  • Activități de sensibilizare pe teme legate de violența împotriva copiilor, organizate împreună cu copiii, inclusiv elaborarea de materiale de sensibilizare cu privire la violența împotriva copiilor. Activitățile de sensibilizare s-ar putea adresa copiilor, profesioniștilor, publicului larg, mass-media și/sau factorilor de decizie.
Termenul limită pentru depunerea proiectelor este 14 noiembrie 2024, ora 17:00.
[b]Sesiune de informare[/b]
Luni, 28 octombrie 2024, va avea loc o sesiune de informare online unde organizațiile interesate pot adresa direct întrebări despre eligibilitate, procesul de aplicare și alte subiecte. Înscrierile se realizează prin completarea formularului disponibil [b][u]aici[/b][/u], (Sprijinirea organizațiilor neguvernamentale în combaterea violenței împotriva copiilor - Daphne-CHILD - Fonduri Structurale)  până vineri, 25 octombrie.



https://www.fonduri-structurale.ro/stiri...a-copiilor

Tipăreşte acest articol